Why so serious?



Dalam bergurau ni, jangan la terlalu ambil serius sebabnya gurauan sebenarnya untuk hiburkan hati. Tapi gurauan tu ada juga batasnya. Kalau sampai menjatuhkan martabat orang lain, siapa yang tak marah kan? Sesetengah individu ni memang tak boleh dibawa bergurau. Asyik nak gaduh je. Jadi seelok-eloknya kita jauhkan diri dari bergurau dengan orang macam tu.

Pernah sekali aku bergurau dengan pak cik yang jaga tandas awam. "Berapa posen nak masuk tandas ni pak  cik?". Pak cik tu menjawab 30 sen. Aku tanya lagi sekali, " Dua posen boleh tak?". Tiba-tiba je aku kena marah. Amboih, bergurau je pun dah kena sembur. Tapi aku tak ambik kisah pun. Nampaknya pak cik ni betul-betul tegas dalam menjalankan tugas sampai langsung tak senyum.

Siapa yang tak nak hidup happy dan ceria kan? Jadi sama-samalah kita lemparkan senyuman, jaga adab berkawan. Hidup ni tak boleh terlalu serius, nanti besok-besok tak ada siapa yang ambik peduli tentang kita.

4 yang bergurau:

Ym.Bundle berkata...

pakcik tu cakap kat aku, nak free pon boleh..ko tolong dia cuci tandas tu..hahaha..

#ape cer geng..lama aku tak nampak ko sejak fibox takde ni..haha..

Faizol Dee berkata...

haha ade... lepak port laen lak..

khairolina berkata...

ko lepak kat mna weh????

Faizol Dee berkata...

lepak gomofm.... jom r sna