Budak 1 Tahun Memandu Kereta

cute girl in the car
Bukan aku seorang je yang ada kereta baru, anak saudara aku yang ni pun dapat kereta. Kelakar bila melihat telatah dia membunyikan enjin dengan mulut sampai meleleh air liur. Sayang betul dia dengan kereta tu sampai aku nak pegang pun tak kasi. Dikuis-kuisnya tangan aku dari kereta tu. Kedekut jugak dia ni. 

Kereta merah tu sebenarnya pemberian Tok Wan dan Opah dia. Cemburunya. Masa kecil dulu tak ada pun aku dapat benda macam tu. Beli basikal pun guna duit tabung sendiri. Tapi aku faham, keluarga aku dulu hidup susah. Sekarang dah ada rezeki sikit apa salahnya kalau diberi peluang untuk anak saudara aku pulak kan. Harga kereta tu pun berapalah sangat. Tak sampai RM100. Tak perlu bayar insuran, tak perlu isi minyak. Pendek kata, sekali beli boleh guna terus sampai lingkup.

Nak dijadikan cerita, kereta ini dibeli ketika aku sendiri tengah sibuk mencari kereta yang sesuai untuk aku. Papacu yang cari kereta, Hanis yang dapat dulu. Tak pe lah, masing-masing ada kereta. Sekarang ada 4 biji kereta dirumah aku. Kalau ditambah kereta merah ni jadi 5. Nasib baik la yang sebiji ni tak perlu garaj kalau tidak, memang tak cukup ruang la untuk parking. 

traffic warning
"Korang di luar drive hati-hati tau." -pesan Hanis

-->

7 yang bergurau:

Nur-Azam Shahdan berkata...

excited nya dia!
ahaha teringin nak kreta camtu time kecik2 dulu, abang je yang dapat aku tak plak, sampai aku je dah rosak ahahaa

5zol berkata...

dulu mmg camtu.. harta diturun generasi ke generasi.. dri yg sulong ke yang bongsu.. yg sulong dpt brg baru, yg bongsu lak slalu dpt brg nk rosak..

Azira Ldu berkata...

pandu laju2

5zol berkata...

jgn laju.. nnti kena saman

Rulita.park berkata...

waah seneng betul tuh adek yang naik mobil merah xixiixixxi :D

5zol berkata...

rulita x boleh naik... nnti terlebih muatan trus rosak...

Rulita.park berkata...

-.- wkwkkwk yaaah (sedih) wkkwk