Kenangan Motor Show 2010

real bumblebee
Imbas kembali kenangan ke Motor show 2010 di PWTC. Banyak betul kereta-kereta mahal yang dipamerkan sampai tak mampu dibeli. Ada juga kereta-kereta prototype yang hanya dipamerkan dan bukan untuk dijual. Kereta proton 5 bersaudara seperti Tuah dan Jebat turut berada disana. Tapi tu tak cukup best. Paling menarik pabila melihat sendiri Bumblebee bersize sebenar. Perghh, macam betul-betul dalam cerita transformers. 

pictures wit hot model
Paling special bila dapat bergambar dengan model yang hot-hot dan sexy. Kalau mak aku tengok pun mesti nak dijadikan menantu. Semuanya tak cukup kain. Pakai baju ketat-ketat. Pak Lebai yang ada situ pun terbeliak biji mata. Photgrapher pun semua dah lari dari topik asal untuk menangkap gambar kereta. Agak-agak la berapa ribu sejam yang diorang dapat mempamerkan body disitu? Memang dah itu kerja diorang. Macam-macam etnik model ada. Orang putih, orang cina, afrika pun ada. Tapi terus terang model dari afrika tu tak de sape pandang walau pakai sayap seperti bidadari. Model yang bergambar dengan aku ni antara model paling comel. Berbaju getah merah putih. Berdosanya mata duduk dekat dengan dia. Nasib baik la iman aku  kuat dan cepat-cepat berpalingkan mata ke arah lain. Kalau lama rasanya memang meleleh air liur. Waktu nak bergambar tu pun rasa serba salah. Kaki rasa nak tak nak je pergi. Tapi atas desakan seorang kawan, tanpa segan silu aku terus menyapa awek tu dan terus bergambar dengannya. Bukan selalu dapat peluang macam tu.

batman gadget
Gambar ni pulak waktu aku melihat gadget Batman. Semua besi dan plastik kosong termasuk la kereta dan motornya. Tak ada apa yang istimewa macam dalam movie. Memang kita terpedaya dengan effect yang hebat. Semua yang aku tengok disini adalah yang betul-betul digunakan dalam movie dan bukannya replika. Custom Batman dan Joker berjaya menarik perhatian aku. Rasa teringin nak pakai. Bila diperhatikan betul-betul pada custom Joker, ada sesuatu yang pelik iaitu terdapat lambang 'S' seperti logo superman. Rasa kelakar pulak sebab dalam movie tak nampak pun semua tu. Kalau ternampak pun mungkin ramai yang tak perasan. Batman ni sememangnya superhero yang terkenal sejak zaman ayah aku lagi. Malangnya gadget dan custom disitu hanya dapat didekati dan tidak dapat dipegang. Kalau tak, memang aku dah standby beg untuk songlap barang tu. Boleh juga dijadikan koleksi peribadi lepas tu terus jadi buruan polis. Itu sajalah yang dapat aku kongsi tentang pengalaman di Motor Show 2010.


6 yang bergurau:

Rulita.park berkata...

waaaw seru tuh keliatannya,waaw cewek yang pakai baju merah tu xixiixi :D

Unknown berkata...

haha.. rulita mau pkai bgitu?

Rulita.park berkata...

gak lah -.- zzz

Unknown berkata...

klu rulita begitu, mmg 5zol benar2 jtuh cinta....

Lina berkata...

ulat bulu naik daun.. hahah

Unknown berkata...

ahaks... perli ek..